Шановні батьки майбутніх першокласників!




Попередження дитячого травматизму

Термін “травма”означає тілесне пошкодження при пораненні. Пошкодження, які повторювались у певній групі населення, називаються травматизмом.

Під дитячим травматизмом слід розуміти сукупність раптово виниклих ушкоджень серед дітей різного віку. Травми серед дітей, на жаль, зустрічаються досить часто і мають багато особливостей.

За місцем виникнення травматизм поділяють на:побутовий, транспортний, шкільний і спортивний.

Також є вуличний, вогнепальний, сільськогосподарський, виробничий, нещасний випадок на воді, задушення та отруєння.

Найчастіше зустрічається побутовий травматизм.

Побутовий травматизм - це ушкодження, які діти отримали вдома:у квартирі, у дворі чи в саду. Ушкодження при цьому найрізноманітніші, але найнебезпечніші з них це опіки полум’ям, хімічними речовинами і падіння з висоти.

Принципи запобігання побутового травматизму різноманітні, але головною і надійною з них є постійна турбота дорослих про безпеку дітей вдома.Дорослі систематично повинні виховувати в дітях обачливість і обережність, особливо при поводженні з вогнем і небезпечними приладами. Потрібно застерігати дітей від пустощів на балконах, драбинах, деревах.Разом з тим батьки ні в якому разі не повинні забороняти дітям гратися в рухливі ігри, сковувати їх безперервними заборонами та обмеженнями:все потрібно робити помірковано, щоб не образити і не принизити дитину.

Дорожній травматизм

Найвищий відсоток смертності після причинених травм від автомашин, автобусів, тролейбусів, потягів та інших видів транспорту. І знову ж таки, головними причинами є недоглянутість дітей на вулиці, по дорозі до школи, а також у години дозвілля. Призводить до цього незнання дітьми правил дорожнього руху, порушення правил користування транспортом.Надзвичайно небезпечно кататись дітям на велосипедах, мопедах, моторолерах, скутерах, якщо вони не склали відповідних іспитів на право водіння. Дорослим ні на мить не можна забувати, що діти схильні наслідувати їх.Якщо дитина бачить що старші порушують правила вуличного руху, або легковажно ставлять до рекомендації стосовно особистої безпеки, той від дитини марно вимагати чогось іншого, бо дитина перш за все бере приклад з дорослих. Лише спільні зусилля батьків, учителів, вихователів працівників громадських організацій зможуть забезпечити позитивний ефект у боротьбі з дитячим травматизмом.

Шкільний травматизм

У школі травми діти отримують під час перерв, у класах, коридорах. Основна причина шкільного травматизму - це недостатня виховна робота: діти проводять перерви, як їм заманеться. Окремі викладачі не знають основи запобігання травм або нехтують ними: допускають перевантаження навчальних майстерень під час проведення занять, дозволяють учням приходити на уроки у повсякденному одязі. Як і при будь-яких видах дитячого травматизму, у даному разі при плануванні профілактичних заходів треба керуватись двома основними принципами: чітко налагоджена організація трудового процесу і висока освітньо-виховна робота. В кожному кабінеті є правила техніки безпеки при різних видах робіт.На початку кожного уроку потрібно їх повторювати. Діти повинні усвідомлювати, що під час виробничого навчання треба бути надзвичайно уважними, зібраними, ретельно виконувати всі настанови учителя, строго дотримуватись техніки безпеки.

Спортивний травматизм

Фізкультура і спорт є могутнім засобом зміцнення організму і фізичного розвитку дітей, але це тільки при вмілому і правильно організованому занятті спортом. Але, на превеликий жаль, дитячих спортивних закладів поки що недостатня кількість і до того ж не всі батьки розуміють їх користь, вважаючи що дитина може займатися спортом і без тренера. Тому багато підлітків грають у футбол, хокей, їздять на велосипедах без старших досвідчених товаришів. Або обирають місця, не зовсім придатні для ігор, а часто і небезпечні: річки, захаращені двори, глибокі водойми, пустища. При неорганізованому занятті спортом трапляється найбільше спортивних ушкоджень.Тому батьки повинні якомога раніше залучати дитину до занять у спортивних добровільних товариствах, на стадіонах. Цим вони не тільки загартують дитину, а й вбережуть від страшної небезпеки.

Вуличний травматизм

Вуличний травматизм за своїм характером дуже подібний до побутового. Це ушкодження, яких зазнають на вулиці. Головними причинами вуличного травматизму є недоробки працівників жеків, будинкоуправлінь, будівельних організацій. Це несправні балкони, неогороджені канави, відчинені люки тощо.Взимку особливо небезпечні великі бурульки, що звисають з дахів будинків, під час ожеледі – не посипані піском або сіллю тротуари.Тому дорослим треба постійно проводити профілактичні бесіди серед дітей щодо дотримання правил безпеки. Краще вжити запобіжних заходів, застерегтись від можливих трагедій.Серед смертності від травматизму утоплення займає одне з перших місць. Це може статися як влітку, так і взимку.Головною причиною утоплення є невміння плавати, незнання особливостей водойм, при стрибках у воду велику небезпеку приносять підводні скелі, каміння.Взимку діти тонуть, провалюючись під лід при катанні на ковзанах, або переходячи через водоймища. Головну роль у запобіганні нещасних випадків на воді відіграють товариства рятування на воді та інші громадські організації. Вони відповідають за те, щоб для купання дітей були відведені спеціально огороджені місця, але навіть у таких місцях діти повинні бути під пильним контролем. Всі небезпечні місця для купання повинні бути огороджені і встановлені попереджувальні знаки.Взимку дороги, придатні для переїзду через річку, чи озеро, теж повинні позначатися.Дорослі зобов’язані категорично забороняти дітям кататися на ковзанах, санках по тонкій кризі. Найкраще покататися на ковзанах в спецiально обладнаних мiсцях чи майданчиках. Але якщо вже ви вирішили скористатися місцевою річкою чи озером, потрібно пам’ятати правила поведінки під час занять зимовими розвагами:

  • - кататися можна тільки, якщо лід на річці міцний;
  • - у місцях масового перебування людей;
  • - товщина льоду має складати не менше 15 см, а самі майданчики для забав відгороджені від решти річкової, озерної території яскравими стрічками, за якими перебування людей категорично забороняється.

Санки, лижі, ковзани – найулюбленіші речі в користуванні дітей взимку. На жаль, саме вони стають причиною багатьох травм. Це зовсім не означає, що не потрібно кататися на санках, ковзанах, подорожувати на лижах. Але існують певні правила, які не потрібно порушувати, щоб не завдати шкоди собі та оточуючим.

                                          Ви повинні пам’ятати:

  • - санки мають бути непошкоджені, з усіма дощечками, щоб під час катання ви не покалічилися;
  • - кріплення на лижах має бути також цільне, правильно прикріплене на ногах, щоб нога не вислизнула і не було ризику її зламати чи вивихнути;
  • - ковзани мають бути відповідного розміру, не більші, оскільки це також може привести до травматизму.

Коли вибирається місце для забав, як правило, шукають пагорб чи схил, з якого будуть спускатися на санках чи лижах, потрібно пам’ятати, що це місце обов’язково повинно бути далеко від дороги. Це піддає смертельному ризику не тільки ваше життя і здоров’я, а й безпеку оточуючих. Взимку дорога слизька і не завжди водій транспортного засобу зможе зупинити його в потрібний момент. Діти повинні пам’ятати, що під час забав та ігор не потрібно виконувати різні трюки. Дуже часто, катаючись, вони люблять похизуватися перед друзями різними способами катання. Тут фантазія спрацьовує дивовижно: це і катання із зав’язаними очима, і повернувшись спиною, і на одній нозі і т.д. Потрібно пам’ятати, що катаючись, учні повинні передбачити, що з закритими очима можна зіштовхнутись із сусідом, деревом; повернувшись спиною, дитина також не буде бачити куди їде, і не зможе керувати санками чи лижами, своєчасно і адекватно зреагувати на небезпеку. Небезпечно прив’язувати санки одні до одних. Саме це є причиною того, що перевернувшись одні санки потягнуть за собою інші. Особливо небезпечно прив’язуватись (чіплятися) на ходу до транспортних засобів. Основне, що повинні запам’ятати діти, це те, що катання на лижах, санках, ковзанах має стати веселою розвагою, а не нести небезпеку (шкоду) вашому здоров’ю.

              ШАНОВНІ БАТЬКИ!!!

З настанням літньої спекотної погоди населення поспішає до водоймищ, озер, річок. Як приємно відпочити біля води, позагоряти, поплавати, попірнати... Але чи знайомі вам правила поведінки біля водоймищ?

Вода є не тільки джерелом життя, здоров'я та задоволення, але й джерелом небезпеки для життя людини. Тому, знаходячись біля води, будь завжди максимально обережним. Пам’ятай, що на річці є течія, і дно річки може бути замуленим. Вода в озерах, ставках стояча, тобто більш забруднена, ніж у річках, і це може спричинити зараження при купанні. У морі на воді триматися легше, бо густина солоної води вища за густину прісної.

При організації відпочинку з дітьми на воді дотримуйтеся наступних правил безпеки:

• купання починати при температурі повітря +25 °С та температурі води +17 - +19 °С;

• купатись тільки в спеціально відведених та обладнаних місцях;

• якщо пляжу поблизу немає, вибирайте чистий пологий берег, але попередньо з’ясуйте, чи немає на дні сторонніх предметів, гострих підводних каменів, коловоротів, ям тощо;

не купатися відразу після прийому їжі;

• знаходитись у воді не більше 10-15 хвилин, не доводьте тіло до ознобу;

• не плавати далеко від берега, не запливати за попереджувальні знаки;

• не переривати купання частими виходами із води і не стояти мокрим на вітрі;

• потрапивши у сильну течію, не боріться проти неї, а пливти за течією, наближаючись до берега;

• не входити у воду занадто розігрітим: перепади температури можуть спричинити судоми;

• при судомах не панікувати, а намагатися утриматися на поверхні води і кликати на допомогу;

• потрапивши у вир, наберіть побільше повітря у легені, зануритися у воду і сильним ривком у бік за течією виходьте з виру і випливайте на поверхню;

• не лежіть після купання на сонці, а відпочивайте у затінку;

• при виході із води потрібно розтерти тіло долонями або рушником насухо і одягтись для попередження переохолодження.

І. Попередження травматизму під час відпочинку

1. Не залишати дітей без нагляду.

2. Перевірити обладнання дитячого майданчика, щоб запевнитися у відсутності чинників, що можуть спричинити травмування.

3. Оглянути територію навколо будинку і перевірити наявність від­критих підвалів, каналізаційний люків, ям, електрощитів, недобудова­них об'єктів, стоянок автотранспорту тощо.

ІІ. Безпека дорожнього руху

1. Виконувати правила дорожнього руху:

-не вибігати на проїзну частину з тротуару, можна лише спокійно зійти, попередньо оцінивши ситуацію;

-ходити лише тротуарами, дотримуючись правої сторони, а якщо вони відсутні — по узбіччю, обов'язково повернувшись обличчям до транспорту, що рухається, — тоді не тільки водій бачитиме пішохода, а й пішохід — водія;

-не переходити дорогу на червоне світло незалежно від наявності на ній автомобілів;

-переходити дорогу можна лише у дозволених місцях – «зебра», підземних та надземний переходи.Переходячи проїжджу частину, пішоходи не повинні затримуватися та зупинятися на ній. Не рекомендується дорогу перебігати, йти потрібно спокійним кроком;

-зібравшись переходити вулицю, спочатку подивитися ліворуч, а, дійшовши до середини, — праворуч;

-пам'ятайте, що причиною ДТП може стати не тільки наїзд автомобіля або мотоцикла, але й велосипеда. Нерідко саме велосипедисти є джерелом напруженості на вулицях, у дворах;

-чітко визначте для себе межі території для прогулянок, вулиці переходьте тільки в групі з іншими пішоходами;

-у разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і повідомити про пригоду міліцію.

2. Проаналізувати дорослим місце проживання на предмет оцінки інтенсивності дорожнього руху.

3. Дозволяти старшим дітям самостійно переходити дорогу лише за пов­ної відсутності руху.

ІІІ. Безпека в лісі, біля водойми

1. Під час перебування на вулиці в літній день захищати голову ди­тини панамою.

2. Регулювати перебування дитини під сонцем, щоб запобігти опі­кам шкіри.

3. Дозувати перебування дитини у воді, щоб організм не переохолод­жувався.

4. Не залишати дитину без нагляду біля водойми.

5. Не дозволяти купатись та стрибати у воду в неперевірених мі­сцях.

6. Для купання обирати незасмічені з твердим дном, без водорос­тей та мулу місця.

7. Забороняти користуватись човном, плотом без супроводу дорос­лих.

8. Не дозволяти запливати на глибину, використовуючи гумовий матрац чи іграшку.

9. Не допускати пустощів на воді (лякати, утримувати одне одного під водою).

10. Забороняти ходити до лісу буз супроводу дорослих.

11. Під час перебування у лісі разом із дітьми не збирати та не вживайте незнайомих грибів, ягід, рослин.

12. Не розводити у лісі багаття під час посухи; в разі необхідності, розмістити його на відкритому місці. Після використання ретельно загасити його та засипати землею.

13. Для походу до лісу одяг дитини добирати таким чином, щоб оптимально захистити її від комах, кліщів та інших несподіванок.


❗️Батьки, ви знаєте, що слід робити підліткові, якщо в дорозі до/зі школи почалася повітряна тривога?

До такого розвитку події підготуйте дитину заздалегідь.

▫️ Прокладіть маршрут та покажіть, де є найближчі укриття.

▫️ Перевірте особисто, що ці укриття доступні та безпечні.

▫️ Роз’ясніть дитині основні правила поведінки з вибухонебезпечними предметами: зберігати пильність, уникати підозрілих предметів, не скорочувати шлях до та зі школи.

Якщо до найближчого укриття далеко або неможливо дістатися, поясніть якими укриттями можна скористатися в такому випадку. Наприклад, балки, яри тощо, заглиблені приміщення та споруди, будівлі і споруди різного призначення за правилом «двох стін».

🚎 Якщо підліток перебуває в громадському транспорті, необхідно залишити транспорт та перейти до найближчого укриття.


УВАГА!!!



Шановні учні та батьки!

     Ось і розпочинаються літні канікули. Пам'ятайте, що літні канікули - це можливість  набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини  під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.

     Як завжди, кожен з нас проведе канікули по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів - все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!

      Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований:

- Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.

- Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.

- Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.

- Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.

- Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.

- Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.

- Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.

- Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.

- Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.

- Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

 

Пам`ятка з техніки безпеки на літніх канікулах

 1. Правила дорожнього руху

•  Ходити тільки по правій стороні тротуару;

•  дорогу переходити не поспiшаючи;

• не можна переходити дорогу навскіс;

•  переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини  зупинитися i подивитися направо;

•  якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд  зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;

•  якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти  назустріч транспорту, що рухається.

 

 2. Правила електробезпеки

•  Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з  розетки за шнур;

•  категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;

•  не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під  напругою;

Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.

 3. Вибухонебезпечні предмети

• До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;

• забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;

• не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;

• виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.

 4. Правила протипожежної безпеки

• Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;

• гра з вогнем — одна з причин пожежi;

• дотримуйтесь правил протипожежної безпеки під час відпочинку на природі.

 5. Правила поведiнки на водi

• Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—250 С i води — не менш нiж 18—200С;

• купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;

• забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;

• не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;

• грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;

• не забруднюйте воду та берег;

• не подавайте хибних сигналiв тривоги;

• не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.

  6. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)

• Завжди прагнiть бути культурною людиною;

• поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;

• поважайте старших, не будь грубим;

• не гуляйте пiзнiше 21 години;

• не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;

• бiльше читайте художньої лiтератури.

 7. Категорично забороняється

• Ходити на територiї новобудов;

• купатися без догляду дорослих;

• розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;

• iздити на велосипедi, роликах, скейтах  на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.

  8. Суворо дотримуйтесь правил:

• дорожнього руху;

• користування газовими, електричними приладами;

• поведiнки дiтей на водi;

• протипожежної безпеки.

Гарних та безпечних вам канікул!


НЕЗВИЧАЙНІ ЛІТНІ КАНІКУЛИ 2022                    ЯК УБЕРЕГТИСЯ ДІТЯМ ПІД ЧАС ВІЙНИ


Як позбутися від тривоги, страху та занепокоєння?


ЯК ДІТЯМ ПОВОДИТИСЯ ПІД ЧАС ВІЙНИ

Діти і війна: поради дорослим

Правила поведінки під час комендантської години


Пам'ятка з безпечної поведінки для учнів під час зимових канікул


Правила поведінки здобувачів освіти

І.ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

1. Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статутної школи.

2. Участь у школі за 15-20, щоб розпочати заняття, чистий та охайний займається своїм роботодавцем із першим дзвінком, просити всіх необхідних навчальних приладів до майбутнього уроку.

3. Забороняється у непристойних образах та жестах.

4. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

5. У випадк пропуску зв'язатися із попередньою класифікацією керівника, звернутися або запитувати від батьків (осіб, які їх замінюють) через причини на занять. У випадку пропускання більше трьох днів, звертаються до представників з медичної установи за довідкою.

6. Учні беруть участь у майновій школі, правильно ставляться як до свого, так і до чужої майни, дотримуються чистоти та порядку на території школи.

7. Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у школі та за її межами.

8. Не дозволяється жувати гумку, вони можуть користуватися гаджетами на уроках лише для навчання.

9. Звернути увагу на те, щоб залучити навчання до виконання своїх завдань в терміни, встановлені шкільною програмою.

10. В першу чергу вимагати давати щоденник для зв'язку з вчителем. 

11.Записувати у щоденник всю інформацію про завдання домашньої роботи.

12. Приности на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти, прилади для письма. 

ІІ. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

1. Учні вступають до класу за двійником. Запізнюватися на уроки без особливих причин заборонено.

2. Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відтворювати самого і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми та іншими справами, які не використовують урок.

3. Якщо під час заняття необхідно вийти з класу, учень повинен запитати дозвіл у вчителя.

4. Під час уроків необхідно уважно слухати вчителя.

5. Під час відповіді на запитання вчителя потрібно відповісти голосно, наочно, зрозуміло.

6. Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.

7. На уроках ви маєте право поставити запитання вчителям, якщо не досліджуєте матеріал.

8. Необхідні додаткові знання та відповідність правилам технічної безпеки, як під час уроків, так і після їх закінчення.

ІІІ. ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛІ УРОКІВ

1. Забороняється непристойні образи і жести, шуміти, поважати відпочинок інших.

2. Час на перерві - це особливий час кожного учня. Він може його проводити на своє розуміння, але не повинен заважати іншим.

3. Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

4. Під час перерви школярі можуть звертатися до свого класного керівника, чергового вчителя, для вирішення проблем яка виникла. 

ІV. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

1. У школі ви повинні приходити в одязі, який відповідає участі дітей у суспільних місцях. Стильний одяг - діловий, класичний. Для уроків фізичної культури, трудового навчання, хімії необхідна спеціальна форма.

2. Спортивний одяг, визначений для уроків фізичної культури, на інших уроках недоречний.

3. Неможливо зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.

В. ЧЕРГОВИЙ У КЛАСІ

1. Черговий учень у класі під час має перевірити навчальний кабінет: підготувати дошку, провести порядок в кабінеті.

2. Черговий учень має право вилучати інших учнів щодо виконання правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.


Пам’ятка для батьків на період осінніх канікул

Шановні батьки!

1.Перед кожною зустріччю дитини з вулицею не забувайте ще раз нагадати Правила дорожнього руху ( особливо це стосується користування велосипедом, роликами). Дуже важливо, щоб дитина не тільки запам'ятовувала, але й добре зрозуміла, що виконувати Правила дорожнього руху потрібно завжди і скрізь. Кращий спосіб навчання - це власний приклад у виконанні «дорожньої азбуки». Своєчасне прищеплення дитині навичок дотримання Правил дорожнього руху дозволить запобігти нещасних випадків на дорогах, зберегти найдорожче - життя і здоров'я.

2.Не дозволяйте доньці чи синові бути на вулиці без нагляду дорослих у вечірній та нічний час. (Після 21. 00).

3.Наголошуйте про те, щоб діти нічого чужого не брали та своєю поведінкою не створювали криміногенної ситуації (бійки, крадіжки, брутальна поведінка).

4.Слідкуйте за гігієнічними вимогами щодо харчування дитини (особливо це стосується вживання грибів).

5.Пам'ятайте про проблеми, які стоять перед сучасною молоддю: куріння, пияцтво, наркоманія (у зв'язку зі становленням характеру Вашої дитини, прийміть до уваги те, що ніхто з підлітків не застрахований від них). Особливо зверніть увагу на друзів дитини.

6.Зверніть увагу на небезпеку поширення застудних захворювань та грипу в осінній період.

7.Не залишайте дітей без нагляду!

8.Не дозволяйте дітям гратися і кататися на ставках та річці.

9.Пояснюйте дітям, чому небезпечно грати в рогатки, стріляти з самопала, кидати ніж у ціль.

10.Попереджуйте самостійне перебування дітей біля річки і в лісі.

11.Ліки, отрутохімікати, пальне, тримайте під замком.

12.Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті. Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Під час канікул відповідальність за життя та здоров'я дітей несуть батьки!


До уваги батьків!

Зверніть увагу на нові накази!!!!!!!!


Шановні батьки!

Ми хочемо нагадати Вам, що такі ввічливі слова, як «доброго дня», «будь ласка», «дякую», «вибачте», діти вперше пізнають вдома. Саме вдома вони вчаться бути чесними, чемними, пунктуальними, добре ставитися до друзів, поважати старших і вчителів. Саме вдома вони вчаться бути охайними, не розмовляти з повним ротом і кидати сміття до смітника. Дома діти також вчаться бути організованими, доглядати за власними речами і не зачіпати чужих.

А в школі ми вчимо їх здобувати знання з мови, математики, історії, географії, фізики, хімії, фізичної культури та інших предметів.

Батьківське виховання ми лише підкріплюємо, але не замінюємо.


ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД ПЕРШОКЛАСНИКІВ:

·  Не заставляйте мене відчувати себе молодше, ніж я є насправді. Я помщуся вам, ставши «плаксою» і «скигликом».

·           Не робіть для мене і за мене те, що я в змозі зробити для себе сам. Я можу продовжувати використовувати вас як прислугу.

·    Не вимагайте від мене негайних пояснень навіщо я зробив те або інше. Я інколи і сам не знаю, чому роблю так, а не інакше.

·      Не піддавайте дуже великому випробуванню мою чесність. Будучи заляканий, я легко перетворююся на брехуна.

·   Хай мої страхи і побоювання не викликають у вас занепокоєння. Інакше я боятимуся ще більше. Покажіть мені, що таке мужність.

·      Не давайте обіцянок, яких ви не можете виконати — це поколиває мою віру у вас.

·      Не чіпляйтеся до мене і не бурчіть на мене. Якщо ви будете це робити, то я буду вимушений захищатися, прикидаючись глухим.

·  Не намагайтеся читати мені повчання та нотації. Ви будете здивовані, відкривши, як прекрасно я знаю, що таке добре і що таке погано.

·   Не захищайте мене від наслідків власних помилок. Я, як і ви, вчуся на власному досвіді.

·   Не забувайте, що я люблю експериментувати. Таким чином я пізнаю світ, тому, будь ласка, змиріться з цим.

·    Не поправляйте мене у присутності сторонніх людей. Я зверну набагато більшу увагу на ваше зауваження, якщо ви скажете мені все спокійно віч-на-віч.

·   Не намагайтеся від мене звільнитися, коли я ставлю відверті питання. Якщо ви на них не відповідатимете, я взагалі перестану задавати їх вам і шукатиму інформацію десь на стороні.

·  Я відчуваю, коли вам важко і тяжко. Не ховайтеся від мене. Дайте мені можливість пережити це разом з вами. Коли ви довіряєте мені — я довірятиму вам.

·   Не турбуйтеся, що ми проводимо разом дуже мало часу. Для мене важливіше те, як ми його проводимо.

 - Не покладайтеся на силу в стосунках зі мною. Це привчить мене до того, що домагатися всього потрібно лише з силою. Я відгукнуся з більшою готовністю на ваші ініціативи.

·   Будьте уважні, коли в моєму житті настає час більшої орієнтації на однолітків і старших хлопців. В цей час їх думка для мене може бути важливіше за вашу. У цей період я відношуся до вас критичніше і порівнюю ваші слова з вашими вчинками.

Прислухаємося до порад своїх дітей!


Батькам п'ятикласників.

П’ятий клас - наступний проблемний клас після першого. Десять років — початок фізіологічного дозрівання й одночасно перехід до іншої системи навчання та нових вимог.

Безперечно, перейматися шкільними справами дитини необхідно, але не менш важливо навчити її саму будувати взаємостосунки в класі й за його межами.

Необхідно просто любити дітей. До того ж батьківська любов має бути беззастережною — любити дитину такою, якою вона є, у будь-якому віці, із будь-якими її проблемами.

Десять років — початок підліткового віку, і в цей період особливо важливо не критикувати дитину, а співпрацювати з нею, заохочувати, дисциплінувати, допомагати досягати певної мети, аналізувати невдачі й у жодному разі не порівнювати з іншими. Дайте відчути дитині, що оцінили її старання, не поскупіться на похвалу, і вона побачить у вас друга.

Необхідно розвивати комунікативні навички дитини, виховувати в неї доброзичливе ставлення до людей. Батькам слід пам’ятати, що конфліктна дитина насамперед страждає сама, а виграє той, хто вихований у любові до інших. У адаптації п’ятикласників це відіграє майже вирішальну роль.

Потрібно зробити так, щоб дитині було цікаво вчитися і пізнавати світ. Вдома має бути культ школи, оскільки вона дає знання, а також атмосфера спільного (сімейного) пізнання. Коли розпочинається навчальний процес, батьки розуміють (і правильно розуміють), що потрібно тримати його під контролем, здійснювати його в цікавій формі: разом вивчити вірш, зрозуміти його зміст, розібрати важку тему, використовуючи при цьому інші джерела. Допомога батьків спочатку нерідко потрібна школярам  у підготовці домашніх завдань (навіть якщо в початко­вій школі діти вже робили уроки самостій­но), і в подоланні труднощів у навчанні, які нерідко виникають на перших етапах на­вчання в середній школі. Варто звернути увагу на те, що погіршення успіш­ності значною мірою пов'язане з особли­востями адаптаційного періоду дорослої.

Десять років — це й початок статевого дозрівання. Відбувається найскладніша фізіологічна перебудова в організмі, діти її дуже важко переживають, іноді навіть відбуваються психологічні зриви. Змінюється тіло, дитина сприймає себе по-новому, і може виникнути багато проблем, якщо через якісь причин вона не прийняла себе й не полюбила. Ми зобов’язані допомогти дітям прийняти і полюбити себе з усіма своїми недоліками і достоїнствами. А це стосується і зовнішності, й  інтелектуальних та розумових здібностей.

На початку навчального року будьте дуже уважними до своєї дитини, помічайте найменшу зміну в її настрої, ставленні до школи. Раніше вона приходила й охоче розповідала, що було в школі, а тепер мовчить, не розповідає. Це вже сигнал: їй некомфортно, вона щось намагається приховати й боїться вам розповісти, або вона не розуміє, що відбувається. Допоможіть їй, порадьтеся зі шкільним психологом.

Слід пам’ятати й те, що дитина вдома, на вулиці й у школі — це три різних людини. І це не означає, що вона така лицемірна. Адже, виконуючи певну соціальну роль, вона навчилася відповідних способів поведінки.

 

Важливим для психічного здоров’я дитини є психологічний клімат родини. Він суттєво впливає на дитину , спричиняє стан комфорту або ж дискомфорту.


ПОРЯДОК

діяльності комісії із вирішення спірних питань, що виникають під час переведення до наступного класу та вибуття зі школи учнів Студеницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Коростишівського району Житомирської області

 

I. Загальні положення

 1.1. Комісія із вирішення спірних питань, що виникають під час переведення до наступного класу та вибуття зі школи учнів Студеницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Коростишівського району Житомирської області (далі комісія) створюється з метою захисту прав учасників навчально-виховного процесу і розгляду їхніх заяв щодо спірних питань, що виникають під час переведення до наступного класу та вибуття зі школи учнів.

 1.2. Цей  Порядок розроблено відповідно до пп. 10, 11, 12, 13 Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства  освіти і науки України № 762 від 14.07.2015р. та зареєстрованим у мінюсті 30.07.2015р. за № 924/27369 та визначає порядок діяльності, чисельність і склад комісії.

 1.3. Дія цього Порядку поширюється на комісію, залучених до розгляду заяв спеціалістів учасників навчально-виховного процесу, які подали заяву вирішення спірних питань.

 1.4. Комісія у своїй діяльності керується чинним законодавством України, наказами Міністерства освіти і науки України та цим Порядком.

 1.5. Під час розгляду заяв щодо спірних питань, що виникають під час переведення до наступного класу та вибуття зі школи учнів комісією встановлюється об'єктивність та законність прийнятого педагогічною радою рішення.

 

II. Порядок прийняття та розгляду заяв

 2.1. У разі виникнення спірних питань що виникають під час переведення до наступного класу та вибуття зі школи учнів, чи незгодою з прийнятим педагогічною радою рішенням учень (повнолітній) або батьки (особи, що їх заміняють) подають до комісії письмову заяву про оскарження відповідного рішення не пізніше п’яти робочих днів із дня оприлюднення рішення, що оскаржується.

 2.2. Письмова заява про оскарження відповідного рішення педагогічної ради розглядається комісією упродовж трьох робочих днів, починаючи із дати її надходження.

 2.3. За наслідками розгляду заяви комісія може прийняти такі рішення:

- рекомендувати педагогічній раді   скасувати, змінити, прийняти нове або залишити попереднє рішення, що оскаржується, без змін.

2.4. Результати розгляду заяви оформляються протоколом засідання комісії.

 2.4. Рішення комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівної кількості голосів "за" та "проти", приймається рішення за яке висловився голова комісії.

 

ІІІ. Організація діяльності комісії

3.1. Чисельність складу комісії становить 7 осіб (у разі залучення спеціалістів інших установ та організацій 9 осіб).

 3.2. Головою комісії є директор школи.

 3.3. До складу комісії включаються:

-  заступник директора з навчально-виховної роботи;

-  заступник директора з виховної роботи;

-  класний керівник відповідного класу (з учнем якого виникло спірне питання);

-  голова профспілкового комітету;

-  практичний психолог;

-  голова ради школи.

- два представники установ та організацій, що залучаються.

 3.4. Для  забезпечення об’єктивності та професійності у вирішенні спірного питання до роботи комісії можуть бути залучені необхідні спеціалісти інших установ та організацій галузі освіти.

 3.5. Персональний склад комісії затверджується наказом директора школи.

 3.6. Відповідальність за організацію роботи комісії, своєчасний та об'єктивний розгляд заяв, ведення справ, дотримання встановленого порядку збереження документів.

 3.7. Документами про діяльність комісії, що зберігаються протягом року, є:

- заяви про оскарження відповідного рішення педагогічної ради;

- протоколи засідання комісії;

- матеріали, необхідні для розгляду заяв (результати моніторингів, пояснення та ін.).

 

 

IV. Права комісії

 4.1. Комісія має право:

 4.1.1. Одержувати в установленому порядку від учасників навчально-виховного процесу інформацію та документи (класні журнали, контрольні роботи та ін..), необхідні для виконання покладених на комісію завдань.

 4.1.2. Залучати досвідчених фахівців інших установ та організацій для встановлення об'єктивності у вивченні питання.

 4.1.3. У разі необхідності запрошувати на засідання комісії заявника з метою організації додаткового розгляду для прийняття остаточного рішення.